Verificare directie

Verificare directie

Verificarea si reglarea sistemului de directie

 

 

 

Sistemul de direcţie al unui autovehicul este compus din elemente care transformă mişcarea de rotaţie a volanului în mişcare de virare a autovehiculului prin direcţionarea roţilor din faţă – numite şi roţi viratoare – conform dorinţei conducătorului auto.

 

Sistemele moderne de direcţie sunt formate din elemente multiple interconectate, a căror misiune este de a transmite efortul conducătorului auto către roţile viratoare astfel încât autovehiculul să descrie traiectoria impusă. Elementele directiei sunt: volan, suport coloană de direcţie, coloană de direcţie, casetă de direcţie, braţ, fuzetă, roată, suspensie

 

În cazul în care un autovehicul se deplasează în linie dreaptă, sistemul de directie trebuie să păstreze roţile viratoare drepte, pe o axă paralelă cu axa longitudinală a autovehiculului. Atunci când autovehiculul se înscrie într-un viraj, direcţia va trebui să descrie traiectoria urmată de roţile viratoare, respectiv să înscrie autovehiculul în viraj, să-l menţină pe traiectoria virajului şi să scoată autovehiculul  din viraj.

 

La efectuarea unui viraj, traiectoria urmată de către roţile viratoare ale autovehiculului, nu este aceeaşi,  fiecare roată descriind un cerc cu rază diferită. Atunci când, ambele roţi urmează aceeaşi direcţie, fiecare roată se va vira descriind un sector de cerc cu centru de rotaţie diferit, urmând o traiectorie diferită de cealaltă roată. Aceasta va conduce la o „tragere” a roţilor având ca rezultat „patinarea” pe calea de rulare.

Dacă direcţia roţilor viratoare ar fi fost aceeaşi, traiectoria va tinde să se micşoreze.

Pentru evitarea producerii acestui efect, toate cele patru roţi trebuie să urmeze cercuri concentrice şi, de aceea, au acelaşi centru de rotaţie.

Pornind de la faptul că majoritatea roţilor din spate nu sunt viratoare, acest centru de rotaţie trebuie localizat pe prelungirea imaginară a axelor şi poziţia lui variază prin rotaţia (instantanee). De aceea, direcţia roţilor din faţă, trebuie să fie diferită, astfel încât prelungirea axelor roţior să se intersecteze în centrul de rotaţie iar inclinaţia roţii din interiorul virajului trebuie să fie mai mare decât cea a roţii din exteriorul virajului.

 

Te asteptam la Union Motors pentru verificarea si reglarea  directiei